Walk4Alzheimer

Veva Studenten volgen de MBO-opleiding Defensie. Stoere mannen en vrouwen die graag een uitdaging aangaan.

Op 5 april lopen de Veva studenten Roermond, in uniform en met bepakking, via het strand van Scheveningen naar Zandvoort, een tocht van bijna 40 km.

Wij lopen o.a. voor de danssalons van Alzheimer Noord-Limburg. Wij hebben hiervoor gekozen omdat het thema van Wereld Alzheimer Dag 2019 bewegen is. Veva Studenten bewegen de hele dag, zijn superfit en getrained. Wij vinden het belangrijk dat ook voor mensen met dementie bewegen mogelijk wordt gemaakt.

Op 15 maart vertrokken wij,  CIOS SCUB stagaires Julian, Bram en Daan met de trein van 06.00 u richting Den Haag om de vergunning persoonlijk op te halen. In tegenstelling tot de telefonische informatie was de balie niet om 08.00 u maar pas om 12.00 u geopend. Dat betekende ná de tocht een extra gang naar Den Haag. Daarna met de tram naar Scheveningen om de tocht voor te bereiden en zelf te lopen, onder zeer barre weersomstandigheden.  Windkracht 9, en regen, regen, regen. Nat tot op onze thermokleding hebben we gepauzeerd in Katwijk. De eigenaren van het restaurant (helaas zijn we de naam vergeten) waren zeer vriendelijk en hebben ons de mogelijkheid geboden onze kleren te drogen.

Na de pauze was de regen iets afgenomen, de wind was onveranderd hard. Het stuk dat toen volgde was lang, weinig afwisselend en koud. En na aankomst in Zandvoort moesten we nog steeds terug naar Den Haag om de vergunning op te halen. Bij terugkomst bleek de balie alweer gesloten, in tegenstelling tot eerdere vermeldingen dat die tot 18.00 u open zou zijn. Waarschijnlijk hebben we er zo verregend en verwaaid uitgezien en met onze SCUB outfit toch nog enig respect afgedwongen dat iemand toch wat heeft kunnen regelen, zodat we mét vergunning op zak richting het Zuiden konden terugkeren.

Onze uitdaging zit er dubbel en dwars op.  5 april is het aan de Veva studenten! Succes allemaal.

wij willen graag https://greenadventures.nl/ bedanken voor het ondersteunen van ons evenement!

van totaal € 2.000 (183%)
03-05-2019
Naast de donaties op de site en het door de studenten bijeen gelopen bedrag op 5 april, is er via de collectebus bij de receptie, de koffieautomaat, enkele docenten en leerlingen nog 214 euro opgehaald.
15-04-2019
06-04-2019
Buiten alle donaties op de site hebben de stoere mannen en vrouwen van het VEVA team dit bedrag bij elkaar gelopen, tijdens een pittige strandtocht, die bij elke pauze fysiek verzwaard werd, synoniem aan de toename in ziektelast tijdens het verloop van het dementieproces. TOPPERS!!!
05-04-2019
Yannick je bent ‘n KANJER. 38km gelopen voor Alzheimer en voor je moeder 💪👍